Kaymakamlık bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan 10/09/1988 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak 01/01/1989 tarihinde yürürlüğe giren "Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği" ile belirlenmiştir.
Şenkaya Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü bünyesinde 8 büro oluşmuştur.
Evrak Bürosu
İşlemler Bürosu
İdare Kurulu Bürosu
Mahalli İdareler Bürosu
Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu
Afet ve Acil Durum Bürosu Kaymakamlık bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan 10/09/1988 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak 01/01/1989 tarihinde yürürlüğe giren "Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği" ile belirlenmiştir.
Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğünde iş ve işlemler 1 yazı işleri müdürü, 1 Büro Personeli, 3 personel tarafından yürütülmektedir.